torsdag den 1. april 2010

Hvalpenes første uge

Den første uge har været fyldt med bekymring og søvneløshed. Simic virkede ikke til at komme sig ordenligt oven på den lange fødsel. Hun pustede konstant og havde 39.4 i temperatur. Hun ville gerne spise normalt, drak masser af vand og hun gik pænt med på turene.
Gennem hele weekenden var jeg i kontakt med vagt dyrlægen, for at høre om jeg skulle have hende tjekket, men de var alle enige om at så længe hun spiste og drak og ellers virkede normal, så skulle feberen nok falde.

Mandag morgen ringede jeg til min egen dyrlæge og vi blev enige om at det nok var bedst at give Simic en kort antibiotika kur, så vi kunne slå en evt. infektion ned. Dagen efter hun havde fået sin første pille, ville hun næsten ikke spise og fik rigtig dårlig mave. Hun fik cocktails af piskefløde, æg, A-38 og sukker, for at få noget i maven og få lidt energi. Hvalpene tog heldigvis stadig på, men Simic tabte sig hurtigt og havde stadig for høj temperatur. Da antibiotika kuren var overstået, var der stadig ikke den store forskel.
Ved at lave nogle sjove øvelser med Simic fik jeg hende til at tage noget mad som godbidder, men hun rørte stort set ikke maden hvis den var i skålen.. meget frustrerende. Hvalpene ser sunde og raske ud, er livlige og alt for søde og nuttede. Den lille hanhvalp der mistede halvdelen af halen (nu kaldet Pelle) har det også godt og halen heler fint.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar