onsdag den 27. juli 2011

Dania Cup

Så blev det tid til årets største stævne i DK- nemlig Dania Cup. En hel uge med agility og aften hygge i forteltene på campingpladsen. Jeg fik ikke selv filmet et eneste løb på trods af at jeg løb 38 løb i løbet af de 6 konkurrence dage. Heldigvis var der andre der har filmet lidt, som jeg har fundet på youtube. Resultat mæssigt.. hmm.. man skal stå tidligt op i sådan et selskab. Med de bedste ekvipager fra 14 forskellige lande, kommer man ikke sovende til gode resultater. Søndag morgen, på stævnets første dag, havde dommer Lee Gibson vist ikke været helt ædru da han havde tegnet banen. Den var pænt svær og med mange fælder. Der var over 250 hunde i kval klassen ( i kval klasserne kunne man kvalificere sig til finalen) og der var kun 10 hunde der kom fejlfrit igennem. Simic fik en feltfejl på balancen og endte på en 13. plads... billige point til finalen. Jeg kan ikke helt huske hvilke dage der skete hvad, men Catch rykkede op i ag2... ENDELIG!!! og han løb et rigtig pænt sp3 løb og blev nr. 7 ud af 110 hunde.. dygtig pony. Catch i sp3

Tirsdag aften efter konkurrencerne blev der holdt fest i den helt store stil. Jeg elsker de fester. Næsten alle danser det meste af natten og der bliver snakket på tværs af landene og nye venskaber bliver fundet. Dagen efter er der hviledag for hunde og førere. Traditione tro bliver der spillet en høvdingebild turnering og på en eller anden måde kom jeg til at sige ja til at være på et hold. Jeg var mildt sagt totalt splattet og meget træt efter festen. Vores hold floppede totalt og vi var heldigvis hurtigt ude af turneringen og kunne nøjes med at heppe. Det er noget sjovere at kigge på end selv at være med.

Torsdag startede konkurrencerne igen. Jeg vandt et gavekort til et portræt billede og fik taget et familie billede af Silje, jeg og mine hunde. Endelig fik jeg et billede af os alle sammen.. det har jeg længe savnet.



Igen lykkedes det mig at kvalificerer både Simic og Succes til finalen. 25 store hunde ud af 250 dygtige hunde fra hele europa kom i finalen og jeg havde 2 af dem.. lidt sejt.Desværre lavede jeg fejl med begge hunde i finalen. Fik satset lidt for hårdt på et spring med simic og så røg pinden.. vind eller forsvind, så det er jo det der sker når der satses. Simic i finalen

Succes strøg fra de 2 sidste porte i slalom og det var der rigtig mange der gjorde da slalommen endte mellem 2 tunnel huller. Det må der trænes på!Poul og Nala var også i finalen. De leverede et flot fejlfrit løb og endte på en 3. plads. Sidste år var det jo dem der stod øverst på skammelen, men kæmpe flot at komme på podiet 2 år i træk i det selskab. Poul og Nala i finalen

Catch's søster lå og førte finalen og hun viste kæmpe god stil og is i maven og vandt finalen. Godt at det var en dansker der vandt finalen... og så endda i familien :0) Stort tillykke til Vivian og Shiatsu. Det er altid en kedelig fornemmelse at gå og pakke sammen og se den ene campingvogn efter den anden forlade pladsen. Tilbage til virkeligheden.

1 kommentar: