onsdag den 27. juli 2011

Ugekursus og pinsestævne i Ribe

Min absolut ynglings jydske klub afholdt igen i år ugekursus og igen i år stod jeg som instruktør. Det gjorde Jenny, Åsa og Jens fra Sverige også. 4 dages undervisning af diverse søde hundefolk og deres glade hunde. Det er lidt hårdt at stå i 4 dage og undervise, men forplejningen er så fantastisk, at det opvejer det hele. Bortset fra at jeg hvert år tager fra Ribe et par kilo tungere, så kan jeg ikke klage over noget. Kurset sluttede torsdag aften med en fest. Det var super fedt at slappe af og snakke med alle hundefolkene. Gik iseng 06.20 og knap 09.00 råbte Silje ovre fra sin seng at nu var det stå op tid! Yes! det er klart. Jeg hjalp lidt til med at gøre klar til pinsestævnet, der skulle starte lørdag morgen, men efter nogle timer måtte jeg overgive mig og hoppe under dynen i et par timer.
Pinsestævnet gik godt. Succes vandt ag2 lørdag. Blev nr. 2 i sp åben efter skønne søster Jiggy som vandt. Jiggy vandt også ag åben.. hvor blæret er det lige. Succes løb også fejlfrit i ag åben, men havde en kæmpe bue inden sidste spring der kostede hende flere sekunder. Simic blev nr. 5 i sp åben. Søndagen var præget af mange fejl. Simic rev næsten en pind i hvert løb og virkede i det hele taget tung og træt. Succes havde kortslutning i hjernen og fandt på egne baner. Catch var bare Catch. På en eller anden måde lykkedes det mig at få både Simic og Succes kvalificeret til finalen som skulle løbes mandag. Der skulle også løbes tunnel kuller og det var her catch fik weekendes eneste fejlfrie løb :0) han blev nr. 2 efter Torben Janke og Fee, en tysk ekvipage der sparker r..
I finalen skulle jeg løbe først med Simic. Hun leverde et stabilt og pænt løb og havde heldigvis ingen nedrivninger.Simic og jeg gik ind på en forløbig førsteplads. Jeg skulle løbe med Succes som 3 sidste hund. Succes var super sød og som smør i hænderne. Slet ingen kortslutning eller vildhed.. bare fart.Vi kom i mål i en fantastisk tid og lagde os ind foran Simic, som nu lå nr. 2. Næste hund blev disket og så var det Catch's søster der skulle på. Vivian og Shiatsu bragede et fantastisk løb af og jeg er næsten sikker på hun havde slået min og Succes' tid, men desværre gik Shiatsu skævt af balancen og indkasserede 5 fejl. Det var en god og spændende konkurrence og resultatet var jeg jo heller ikke ked af. Succes vinder Kingsmore Cuppen og et gavekort på 2000 og hendes mor blev nr. 2. Det var en fed fornemmelse at stå i toppen i en finale med 2 hunde. Håber ikke det bliver sidste gang. Tak til Ribe hundevenner for at pragtfuldt stævne. Alt var som sædvanlig som det skulle være.. og ja også denne gang kome jeg hjem et par kilo tungere.. bande svovle.
Lille film med Succes.. samt Simic's finale løb

Ingen kommentarer:

Send en kommentar