lørdag den 1. oktober 2011

Tur til Bornholm

Sidste gang jeg var på Bornholm, var i 5. klasse på lejertur. Denne gang havde jeg aftalt en hyggetur med jane over og besøge Vivian og Søren og løbe stævne. Det skulle være et trænings stævne og vi havde spurgt dommeren ( Bonnik) om han ikke kunne lave nogle baner med kombinationer der var typiske for de 2 VM dommere. Bonnik fik lavet nogle rigtig fede baner, med masser af udfordringer.. jep.. masser af udfordringer!
Jane og jeg skulle med hurtig færgen fra Ystad kl 22.30 fredag aften, men den var desværre forsinket på grund af fejl på den ene motor, så vi kom først afsted 2 timer senere. Det betød at vi var hos Vivian og Søren kl 02.30.. zzzzzz. Vi fik hurtigt instaleret os i gæste værelserne og blev enige om at droppe den første klasse lørdag morgen.
Lørdag stod vi op til en fantastisk morgen buffet, som Søren lige baksede sammen. Æg, bacon, hjemmebagt brød m.m. mums. KL 10 trillede vi ind på stævnepladsen. Der stod 17 telte rundt om 1 ring. Vi kunne stort set slå telt op hvor vi ville. Normalt er vi jo vant til at skulle slå telt op dagen før, hvis man ikke vil sidde i 2. række. Vejret var herligt begge dage. Det første sp3 jeg løb, blev jeg disket med begge hunde, men tog revance i ag3 da jeg vandt med Simic og blev nr. 2 med Catch. Catch fik derfor et ag cert, dygtig dreng.
Da vi kom tilbage til huset var Søren (og Silje) igang med at lave mad og hold nu op hvor var det god mad. 3 retters menu med varmrøget laks (hjemmerøget), kalvemørbrad med kantarelsovs og den lækreste chokoladekage. Og tilbehøret til alle retter var virkelig fantastiske og der var stort set ikke noget af det man behøvede at tygge på. Wow wow wow siger jeg bare. Søren havde taget sig af Silje hele dagen, så hun havde hygget sig helt vildt med at plukke bær og svampe, gå tur, hente frisk fisk, tegne og se tegnefilm. Hun var på stævnepladsen i 5 minutter, men bad så om at kører igen.. hun savnede ikke sin mor :0)Tusind tak til Søren for at passe hende.

Ag3 søndag blev til en disk for Catch og 10 fejl til Simic.. Simic vandt klassen! Det skal lige siges at der var 8 hunde i klasse3 og 2 af dem var mine. Sp 3 gik rigtig godt for Catch. I slutningen af banen skulle jeg uden om en slalom og jeg var bange for ikke at nå det, så jeg hvinede op mens Catch var inde i en tunnel.. det resulterede så i at han kom ud af samme ende som han gik ind, da han troede han havde gjort noget forkert. Dumme Sarah... følsomme hund. Simic løb godt og vandt klassen. Alt i alt en super hyggelig weekend. Kunne godt finde på at tage til stævne på Bornholm en anden gang.
Video af søndagens løb

Tak til Jane for hyggeligt selskab på turen og tak til Tine for at passe mine hundepiger (og forkæle dem)og selvfølgelig tak til Vivian og Søren for at lægge hus til og servere lækker mad.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar