onsdag den 28. september 2011

Årets hund!


Årets sidste DKK stævne og dermed finalen om årets hund, -hold og -all round hund, skulle afholdes i Viby (Jylland). Havde på de forrige DKK stævner fået kvalificeret alle 3 hunde til finalen, men Succes skulle ikke løbe grundet drægtighed. Jeg fulgtes til Jylland sammen med Ken i en meget proppet bil. 5 hunde, 3 mennesker og oppakning til en weekend.
Før weekenden lå jeg i top 2 til både årets hund og årets all round hund (agility og spring åben sammelagt). Man kunne også samle point i løbet af weekenden og inden finalen blev det klart at Simic havde fået titlen ÅRETS ALLROUND HUND. Simic førte også årets hund med datter Bordertreasure Amasing Jewel (Nala) lige i hælene.
Poul og Nala, løb lige før mig i fanalen og de løb et blændende løb og lagde sig i spidsen. For at vinde skulle jeg derfor have mindst 3 point i finalen. Jeg valgte at løbe et over over safe løb, hvor jeg lod Simic stå længe på alle felter og lavede 2 modtage handlinger, som kostede tid, men fik mig bedre pladseret. Jeg bryder mig normalt ikke om at løbe sådanne løb, men i dette tilfælde var det det der skulle til for at vinde titlen. Simic kunne efter løbet kalde sig ÅRETS AGILITY HUND for 5. gang på de 8 år vi har løbet konkurrencer.
Catch løb mange okay løb der bare manglede det sidste. Han fik dog sidste oprykning i AG2 og er nu fuldblods klasse 3 hund.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar