fredag den 26. november 2010

Succes på agility banen


I forbindelse med Nordisk mesterskab i agility i Gladsaxe hallen var der fredag og lørdag mulighed for at løbe almindelige klasser. Fredag var kun klasse 3 men lørdag var der alle klasser. Jeg startede mine 2 unge hunde Catch og Succes i klasse 1. Succes har jo trænet et stykke tid, men har ikke stillet op til stævner. Jeg besluttede mig for at nu skulle det være.
Catch kunne ikke finde ud af gulvtæppe, lyden i hallen og sin store krop på samme tid, så han virkede pænt hjerne forladt i forhold til hvordan han efterhånden er begyndt at løbe.
Succes løb som en drøm. Piskede afsted i lynets hast og vendte om vingerne som var det det nemmeste i verden. Jeg havde stået og set mange løbe og havde lagt mærke til en kombination, hvor stort set alle hunde søgte en tunnel helt af sig selv uden hjælp fra føreren. Da jeg nåede til denne kombination, gjorde jeg derfor ikke meget for at fortælle Succes hvad hun skulle. Jeg sagde bare igennem. Succes accelererede i den modsatte retning henover banen ned mod en pose i den anden ende... ups. Jeg kaldte hende ind og hun vendte med det samme og fandt den rigtige tunnel... i den forkerte ende :0) Resten af løbet gik super og jeg var meget tilfreds med min lille ræser. Andet løb var en teknisk svær bane for en klasse 1. Succes rev muren, men kom ellers i mål i den suverænt hurtigste tid på 27.04 og blev nr. 2. Vinderen løb på 34,31 og næsthurtigste tid var på 29 noget. Puha hvor er hun fed at løbe med. Man bliver helt høj af at arbejde med hende. Håber jeg får rigtig mange fede løb med hende i løbet af næste år. esværre fik jeg ikke taget video af Succes's debut på konkurrence banen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar