lørdag den 5. december 2009

Kursus i Holland

Koncentreret chauffør


Knap så koncentreret chauffør



Søde Viper der skulle afleveres i Holland




Lille puppy Talent, som skulle med hjem fra holland



Maria Mikelsen og jeg tog turen til Holland for at aflevere en hund, hente en hund og undervise i agility. Maria og jeg havde brugt mange timer på at tegne baner. Vi synes det var vigtigt at der var en rød tråd igennem vores baner, så der var nogle af de samme kombinationer sat ind i et andet sammenhæng. Folk havde så mulighed for at prøve tingene 2 gange og tage det de lige havde lært på den ene bane, over på den anden. Blandt ekvipagerne var der blandt andet 2 FCI dommere, som jeg har mødt til VM et par gange og en masse instruktører. Niveauet var meget blandet og vi havde ikke tid til at bygge bane om, så på en bane tegning, skulle vi lave baner til alt fra 14 måneder gamle hunde, der ikke kunne alle forhindringer, til hardcore klasse 3 hunde og FCI dommere.. udfordring.


Turen derned gled jævnt og smertefrit. Ingen lange køer og stillestående trafik.. herligt. Vi fik grinet en hel del og sunget meget højt, mens vi spiste vores hjemmelavede sanwiches.


Først kørte vi hjem til Danielle boshouwers som har kennel Nice of You to Come bye for at kigge hvalpe og aflevere Viper. Bagefter kørte vi til hotellet og her fik vi et par øl, mens vi gennemgik banetegningerne en sidste gang. Så var det tid til at gå i seng, men vi fik naturligvis snakket og grinet til langt ud på natten.


Dagen efter kørte vi ud til pladsen, hvor kurset skulle afholdes. Det var det samme sted som Bodercollie Classic blev afholdt, så det var et fedt sted med masser af plads.


Der var en masse gode hunde på kurset men desværre mange dårlige handlere. Generelt vil de gerne løbe bagved deres hunde, så de mere erfarne hunde var dejligt fremadrettede og selvstændige på forhindringerne ( især slalom). De yngre hunde var dog noget forvirrede, så det var dejligt at se dem "se lyset" da vi fik handlerne til at arbejde tættere på hundene. Tiderne på de erfarne hunde blev også meget bedre og jeg tror de fleste fik noget med hjem, de kunne træne videre på. De fleste spurgte i hvert fald bagefter om vi snart kom igen.


Efter 8 timers undervisning med sammenlagt en 1/2 times pause, var det vejen der kaldte. En puppy blev læsset og hjemad gik det. Maria tog heldigvis første shift, så jeg fik lige en lille lur. Hjemturen var lige så nem og da vi nåede frem til natten, var der næsten ingen trafik. Vi fik sovet i skift, men man sover jo hverken ret tungt eller ret godt i en bil. Da vi nåede broen var vi sindsygt overtrætte. Vi fik et grineflip på broen der gjorde at jeg blev helt slatten i armene og fik tåre i øjnene. Hver gang vi kørte forbi en af pillerne, tog vinden i vognen og sendte os ud af kurs. Jeg var ret glad for at det var kl 02.30 om natten, så der var ingen andre biler. Jeg havde slet ikke kræfter til at holde bilen fordi jeg grinede så meget.


Alt i alt en vellykket tur, som jeg gerne gentager. jeg hader at køre langt i bil.. jeg bliver rastløs og keder mig vildt. Heldigvis blev det ikke så kedeligt med Maria ved siden af.. fantastisk co driver.


Tak Maria for en herlig tur og tillykke med din debut i at undervise på engelsk. Du gjorde det godt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar